Bagażnik rowerowy na hak

Bagażniki umieszczane na hakach holowniczych pojazdów to zdaniem wielu najlepsze rozwiązanie na przewóz rowerów. Niewątpliwie, w zestawieniu do tychże, stawianych na dachu, mogą trochę blokować dostęp do bagażnika, jednak mają dużo pozostałych korzyści. Jako, iż przymocowane na bagażniku na haku pojazdy w okresie jazdy chowają się w cieniu opływowym samochodu, spalanie trzyma się na małym stopniu. Poza tymże, montaż bagażnika i na nim pojazdów jest łatwy oraz zajmuje dokładnie parę minut. Tak czy odmiennie, należałoby się zorientować jaki bagażnik rowerowy na hak dobrać spośród dostępnych rodzajów.

Bagażnik rowerowy na hak – ilość rowerów

Dobór bagażnika związany jest od kliku elementów. Przede wszystkim rozpoczynamy od ilości pojazdów. Tego parametru nie można następnie poprawić, nie można powiększyć już dysponowanego bagażnika. Są określone przystawki u pewnych wytwórców, jednak z zasady pozwolą one na dotransportowanie mniejszego roweru oraz kosztują wielokrotnie więcej, aniżeli np. większy bagażnik. Ktoś mógłby stwierdzić, iż doskonale brać duży wymiar, więc na 4 rowery. Można tak zrobić, jednak jeśli nie potrzebujemy transportować tyle rowerów, to jest to zakup bez sensu.

Bagażnik rowerowy na hak – jak go umieścić?

Sposobów przewożenia rowerów w pojeździe jest parę – są bagażniki umieszczane na dachu czy bocznej klapie samochodu. Jeśli planujemy przewozić rowery na haku, po zakupie interesującego nas rodzaju, powinniśmy dokładnie zaznajomić się z instrukcją montażu dodaną do sprzętu poprzez wytwórcę (zazwyczaj możemy ją też odnaleźć w Internecie). Tradycyjny sposób montażu bagażnika rowerowego na hak (jak pokazują wytwórcy) zakłada rozmieszczenie sprzętu na kuli haka holowniczego.