Czym jest automatyzacja marketingu?

Marketing automation, w skrócie, to idea automatyzacji kanałów marketingowych, które firmy wykorzystują, aby dotrzeć do swoich klientów i potencjalnych klientów. Na przykład, marketing automation może pomóc Ci zaplanować kampanie e-mailowe, aby wyjść w określonym czasie i dniach tygodnia – coś w rodzaju harmonogramu poczty elektronicznej. Pomaga również określić, kto będzie otrzymywał wiadomości na podstawie określonych czynników, takich jak to, kiedy ostatni raz otworzył wiadomość e-mail lub czy kiedykolwiek odwiedził Twoją stronę internetową.

Marketing automation zdecydowanie nie jest sposobem na spamowanie potencjalnych klientów niekończącymi się mailami i nadzieją, że w końcu staną się klientami. Zamiast tego, jest to strategia, która skupia się na wysyłaniu wysoce spersonalizowanych wiadomości do poszczególnych klientów, aby przybliżyć ich do zostania płacącymi klientami. Automatyzacja marketingu daje firmom większą kontrolę nad ich działaniami marketingowymi, pomagając im zrozumieć, które strategie marketingowe są najbardziej skuteczne i dlaczego działają tak dobrze. W końcu nie ma sensu kontynuować stosowania strategii, które nie działają! Używając automatyzacji marketingu, możesz zoptymalizować swoje strategie marketingowe tak, abyś używał tylko tych strategii, które są sprawdzonymi zwycięzcami.

Marketing automation to także świetny sposób dla firm na śledzenie skuteczności ich strategii marketingowych. Jak wspomniano powyżej, systemy takie jak programy do obsługi poczty elektronicznej pozwalają na automatyczne raporty na temat tego, ile razy wiadomość została np. otwarta. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://writtedly.pl/ .