Jak mieć dobre relacje z pracownikami?

Jako właściciele firm, często znajdujemy się w pozycji władzy nad naszymi pracownikami. To samo dotyczy menedżerów i ich bezpośrednich podwładnych. Jak więc utrzymać zdrową relację z naszymi pracownikami, nie nadużywając ich lub nie wychodząc na protekcjonalnych?

Aby mieć dobre relacje z pracownikami, trzeba przede wszystkim być autentycznym. Ważne jest, aby pamiętać, że to nie tylko Twoi pracownicy, ale także ludzie. Poznanie członków swojego zespołu osobiście może ułatwić Ci nawiązanie z nimi kontaktu na bardziej osobistym poziomie. Kiedy poznajesz ludzi na poziomie indywidualnym, np. co robi w wolnym czasie, pomaga Ci to zidentyfikować rzeczy, które ich motywują i zrozumieć, co ich kręci. Będziesz w stanie zobaczyć rzeczy z ich perspektywy i zrozumieć, skąd pochodzą ich opinie i zachowania.

Na przykład, powiedzmy, że szczycisz się tym, że zawsze jesteś dostępny dla swoich pracowników. Nie chcesz, aby którykolwiek z nich kiedykolwiek poczuł, że nie może przyjść do Ciebie porozmawiać. Jednak jeden z pracowników jest w trakcie kupowania domu i chce więcej czasu wolnego od pracy, aby mógł skupić się na załatwieniu wszystkiego przed datą zamknięcia. Chce mieć więcej czasu, ponieważ wie, że jeśli nie dokona wszystkich płatności na czas, będzie to miało wpływ na jego przyszłość. Więcej o relacjach znajdziesz na stronie https://talkword.pl/ .