
Lektor do reklamy – jak go wybrać?
Wybór odpowiedniego lektora, który swoim głosem będzie mówił o produkcie w spocie reklamowym, wcale nie jest taki prosty, jak mogłoby się wydawać. Z jednej strony można powiedzieć, że głos to głos i nie robi większej różnicy, ale jak wskazują statystyki – robi ją ogromną! Eksperci, którzy od lat badają reakcje widzów na reklamy głosowe, wyraźnie podkreślają, że dobry lektor do reklamy potrafi zdziałać nawet więcej, niż sam tekst promocji, którą czyta! Ludzie słuchający radia czy oglądający telewizję, odbierają pewne rzeczy zupełnie innymi bodźcami, tu liczy się przede wszystkim przyjemność słuchania, dlatego tak ważne jest, żeby z uwagą wybrać lektora.
Pierwszym krokiem do podjęcia dobrej decyzji jest sprawdzenie tzw. próbek głosu. Każdy profesjonalny lektor do reklamy ma przygotowanych kilka lub kilkanaście próbnych nagrań, które umieszcza na swojej stronie internetowej, albo przesyła na pocztę na życzenie klienta. Odsłuchanie tych kilku minut jest bardzo ważne, ponieważ tembr głosu lektora może się nam spodobać, lub nie, może wydać się zbyt mało energiczny do przekazu, jaki ma nasza reklama, albo energiczny nawet zbyt bardzo. Pierwszą selekcję lektorów dokonuje się właśnie po próbce ich głosu. Dalej, warto spytać czy lektor do reklamy miał już doświadczenie w podobnych projektach, albo wprost: gdzie dotąd nagrywał i dla jakich firm pracował w podobnych charakterze. Dobra rekomendacja od uznanej na rynku marki może być dla nas sygnałem, że naprawdę warto na niego lub na nią postawić. https://kslektor.pl/