
Pozycjonowanie w Google vs. YouTube Ads – co wybrać?
Spis treści
W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach twórcy internetowi starają się wykorzystywać wiele różnorodnych form marketingowych. Jedną z nich jest YouTube Ads, czyli reklamy wideo, które można publikować na tej popularnej platformie. Oferty te mogą być tworzone i przesyłane zarówno przez reklamodawców, jak i sam serwis. YouTube Ads są wyświetlane w górnej i dolnej części odtwarzacza, z opcją kliknięcia “Pomiń reklamę”, jeśli odbiorcy nie chcą jej oglądać. Warto też wspomnieć, że ich skuteczność jest dość imponująca w porównaniu z innymi typami promocji. Czy oznacza to jednak, że można zrezygnować z pozycjonowania stron internetowych w Google? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzyjmy się korzyściom, jakie oferuje umiejętnie przeprowadzona kampania SEO!
Czego możesz się spodziewać po pozycjonowaniu witryny?
Internet stale się rozwija, przez co pozycjonowanie również nie może stać w miejscu. Ważne, aby witryna internetowa była widoczna na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że użytkownicy szukają w sieci wszystkiego, nawet rozwiązań codziennych problemów. Jeśli zatem zależy Ci na uzyskaniu popularności online, pozycjonowanie w połączeniu z kampanią YouTube Ads okazać się mogą najlepszym rozwiązaniem.
Przyjrzyjmy się korzyściom, jakie oferuje odpowiednio opracowana strategia obejmująca pozycjonowanie stron:
1. Wzrost świadomości marki
Użytkownicy, widząc Twoją stronę internetową, zwrócą uwagę na firmę i zapamiętają ją, dzięki czemu prędzej czy później odwiedzą Twoją siedzibę i zechcą skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Jest to spowodowane wzrostem świadomości marki i kształtowaniem się jej wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Odbiorca myśli, że skoro Google pokazuję daną stronę na wysokiej pozycji, to znak, że powinien jej zaufać.
2. Zwiększenie ruchu w witrynie
Pozycjonowanie zwiększa możliwość konwersji na stronie oraz zysków ze sprzedaży. Zwiększenie ruchu w witrynie spowoduje, że lepiej poznasz potrzeby swoich klientów i zaczniesz oferować im bardziej spersonalizowane reklamy.
3. Wzbudzenie znaczenia firmy jako eksperta
Pozycjonowanie to działania związane również z content marketingiem, który polega na tworzeniu wartościowych treści i przyciągnięciu potencjalnych klientów do swojej firmy. Jeśli rynek branżowy ma dużą konkurencję, warto zainteresować się tym tematem. Różnego rodzaju poradniki czy tutoriale pomagające użytkownikom w rozwiązywaniu problemów, wzmocnią Twój wizerunek eksperta, dzięki czemu zaczniesz generować zysk i odniesiesz sukces.
4. Wzrost konwersji na stronie
Wzrost konwersji na stronie internetowej oraz sprzedaż jest najważniejszym efektem pozycjonowania, do którego dąży każdy właściciel witryny. Jednak istnieje o wiele więcej działań, takich jak zapisanie się do newslettera, dodanie produktów do koszyka czy poruszanie się po stronie WWW, które wpływają pozytywnie na ten wskaźnik. Warto jednak dodać, że efekt ten potęgować może skuteczna kampania YouTube Ads, dlatego korzystne okazać się może uwzględnienie jej w swojej strategii pozycjonowania stron.
Wykorzystaj wiele możliwości!
Jak widać, pozycjonowanie zapewnia wiele istotnych korzyści, dzięki którym marka może zyskać popularność w sieci i zdobyć nowych klientów. YouTube Ads również stanowi źródło wielu możliwości, które warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej. Jak się więc okazuje, połączenie tych dwóch kampanii to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych!